اهمیت سئو با توجه به دو سایت cars.com و cargurus.com ( قسمت سوم )

افت رتبه سئو ي سايت cargurus.com به شکلي بود که گويا تحت تاثير آپديت الگوريتم پنگوئن قرار گرفته است .

اين الگوريتم سئو ، سايت هايي که سعي دارند با لينک سازي هاي اسپم رتبه بگيرند را پنالتي مي کند .

اما همه ي ما مي دانيم که اين الگوريتم سئو هم اکنون نيز در حال فعاليت است و به هيچ آپديتي نياز ندارد .

اگر چه زماني که اين مشکل پيش آمد با آپديت اصلي مارچ 2019 تطابق داشت ، گرگ سفيد سايت هاي زيادي را مشاهده نکرد که به خاطر لينک سازي اسپم افت رتبه سئو پيدا کرده باشند .

در تماس هاي گرگ سفيد با مدير عامل سايت cargurus.com ، آقاي Langley Steinert چيز زيادي در مورد افت رتبه سئو بيان نکرد اما به اين موضوع اشاره کرد که تنها گوگل عامل موفقيت اين شرکت نبوده است .

متن بيانيه او را براي شما آورده ايم :

دوست دارم بگويم که من فکر مي کنم يکي از زمينه هايي که در گفت و گو هاي جمعي شاهد آن بوديم اين بود که : من دوست دارم ترافيک طبيعي سئو ي خود را مخصوصا از طريق گوگل افزايش دهيم .

من فکر مي کنم که تنها واکنش ما اين است که من بيش از 12 سال است که من در اين شرکت فعاليت دارم .

ما فراز و نشيب هاي زيادي را به خاطر تغييرات الگوريتم سئو ي گوگل در اين چند سال ديديم و در اين کشمکش هاي فراوان ما توانستيم از يک محصول واقعا خوب بهره مند شويم .

ما به عنوان يک شرکت زمان زيادي را صرف نمي کنيم تا سايت خود را صرفا براي يک موتور جست و جو سئو کنيم .

شايد حدود 5 سال پيش هدف ما اين بود .

هر تغييري که روي الگوريتم سئو ي گوگل انجام شود شايد تاثير بيشتري روي شرکت ما داشته باشد .

اما در اين لحظه تمام سرمايه گذاري هايي که ما براي اين برند انجام داديم فقط به اين خاطر نبود .

دريافت ترافيک سئو از طريق يک موتور جست و جو بخش بزرگي از اهداف اين شرکت نيست .

خوب ترافيک سايت ما نيز فقط از طريق گوگل تامين نمي شود و ما از چندين منبع براي دريافت ترافيک استفاده مي کنيم .

پس ما فقط به يک منبع وابسته نيستيم .

سهام cargurus.com بيش از 40 ميليون دلار ارزش داشت که هم اکنون به 36 ميليون دلار رسيده است .

همچنين شما از طريق سايت SEMRush مي توانيد متوجه شويد که از وقتي که رتبه سئو ي اين سايت از دست رفته است آن ها اکثر سرمايه خود را در بخش تبليغات صرف مي کنند .

نتيجه گيري

بله ، اين مشحص است که سايت cargurus.com رتبه سئو ي خود را از دست داده است .

اين نيز مشخص است که سايت cars.com به خاطر آپديت اصلي مارچ 2019 موفقيت بيشتري به دست آورده است .

وقتي شما اين دو را با هم مقايسه مي کنيد متوجه مي شويد که cars.com برنده واقعي اين داستان است .

اما Greene بيان کرد که همچنان استراتژي اين سايت مانند گذشته پا بر جاست .

او بيش از 100 پروژه سئو دارد که محتويات بسيار قوي دارند و هر روز عملکرد آن ها بهتر مي شود .

ترافيک دريافتي شما از گوگل مي آيند و مي روند . وقتي که شما موفقيت را مي بينيد اين يک دستاورد بزرگ براي شرکت است .

وقتي شما افت رتبه سئو پيدا مي کنيد ، ضربه سنگيني به شرکت شما وارد مي شود .

هميشه سعي کنيد سئو را بر طبق قوانين گوگل انجام دهيد و از راه هاي گيج کننده براي پيشرفت استفاده نکنيد .

مثل ساير الگوريتم هاي سئو ، جنبه هاي مثبت اشتباهي نيز ممکن است وجود داشته باشد که شما بايد مواطب باشيد از کار خود بکاپ تهيه کنيد .

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/cars-com-vs-cargurus-com-saga-shows-the-importance-of-seo-and-the-bad-side-of-a-google-update-part-three/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *