قدم هاي کوچک گوگل براي کسب درآمد بيشتر از Google Assistant و Google Home ( قسمت دوم )

با وجود اين که در حال حاضر هيچ تبليغي در اين ليست محلي سئو وجود ندارد، بسيار آسان است تا شرکت گوگل بخواهد مبلغي بابت گواهي گارانتي خود از افراد درخواست کند يا براي تبليغ کنندگان سرويس هاي محلي سئو را از يک اسپانسر استفاده کند.

گوگل اسمارت

براي شرکت گوگل بسيار آسان است تا بخواهد اسپانسرهايي براي بخش جستجوي سئو يا تبليغات بر روي صفحه نمايش هاي خود نشان دهد. اين مدل، به احتمال زياد حداقل آسيب را به کاربران سئو خواهد رساند. اين مدل هم اکنون عرضه نشده است، اما بازاريابان بايد برخي تبليغات درون صفحه اي را براي تجارت خود پيش‌بيني کنند تا آن را بر روي صفحه نمايش هوشمند سئو ي گوگل در آينده نزديک نمايش دهند .

يکي از تحليل گران سئو تخمين زده است که شرکت گوگل بيش از 50 ميليون دستگاه Home Hub Smart را در سطح جهان به فروش رسانده است و 43 ميليون از اين دستگاه ها تنها در ايالات متحده آمريکا به فروش رسيدند. صفحه نمايش هوشمند سئو ي گوگل به نظر مي‌رسد داراي بهترين بلندگوي هوشمند سئو در ميان دستگاه هاي مشابه باشد که رقيب جدي آمازون اکو محسوب مي شود.

انواع ديگر تبليغات

تقريبا دو سال پيش شرکت گوگل آگهي صوتي براي فيلم “ديو و دلبر” اجرا کرد که توسط کاربران سئو مورد استقبال زيادي قرار گرفت. شرکت گوگل اعلام کرد که آگهي هاي صوتي منتشر شده تبليغات نيست اما به نظر مي رسد که آگهي هاي منتشر شده بخشي از همکاري شرکت گوگل با ديزني در سئو بوده است. اما از آن زمان تا به حال تبليغات مشابه ديگري از طرف کمپاني گوگل منتشر نشده است.

اما اگر شرکت گوگل اين تبليغات را بار ديگر در دسترس مردم قرار دهد، به احتمال زياد تبليغ کنندگان زيادي از آن استقبال خواهند کرد و حاضرند مبالغ زيادي براي نمايش تبليغات خود توسط شرکت گوگل پرداخت کند. تئوري فرضي نيز وجود دارد که شرکت گوگل قصد دارد بخشي خاص از صفحه‌نمايش هوشمند سئو ي خود را به بخش تبليغات اختصاص دهد تا تبليغ کنندگان بتوانند آگهي هاي خود را به نمايش بگذارند و شرکت گوگل نيز از اين راه کسب درآمد کند.

اگر قبول کنيم که سهم شرکت گوگل از بازار بلندگوهاي هوشمند تنها 25 درصد است، با اين وجود اين جمله به معناي آن است که بيست و پنج ميليون دستگاه در ايالات متحده آمريکا مورد استفاده قرار مي گيرد. اگر اين دستيار صوتي سئو را بر روي گوشي‌هاي هوشمند خود نيز به کار مي‌گيريد، عدد ذکر شده به بيش از يک ميليارد مي‌رسد.

همان طور که اخيراً نمايش تبليغاتي در گوشي هاي اندرويد نشان مي دهد شرکت گوگل قصد دارد از آگهي هاي منتشر شده بر روي دستيار صوتي خود و صفحه اصلي گوگل کسب درآمد کند. علاوه بر ايده هاي واقعي و فرضيه هاي ذکر شده، گزينه هاي ديگري وجود ندارد که در اين مقاله از قلم انداخته شده باشد. با اين وجود بازاريابان بايد از شرکت گوگل انتظار داشته باشند که در سال آينده آزمايش و گزينه هاي تبليغاتي بيشتري را براي دستياران هاي صوتي خود انجام دهد.

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/seo/searchengineland-com-google-takes-baby-steps-to-monetize-google-assistant-google-home-part-two/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *