9 پيشنهاد براي بهبود UX ( قسمت دوم )

هنگامي که در مورد مشتريان خود ايده اي داشتيد ، نگاهي به طراحي سايت هاي رقيب و مخاطبان آن بيندازيد .

نکاتي را که به خوبي عمل مي کنند و نکاتي که خوب عمل نمي کنند را يادداشت کنيد پس شما مي توانيد نکات موفقيت آن ها را به دست آوريد و نقاط ضعف آن ها را براي خود پوشش دهيد .

شناخت مشتريان به شما اجازه مي دهد که نقاط ضعف آن ها و نياز هايشان را پيدا کنيد و در طراحي سايت خود آن ها را پياده سازي کنيد .

طراحي سايت بر اساس علاقه کاربران

وقتي شما مشتريان هدف خود را بشناسيد ، يک طراحي سايت انجام دهيد که اکثر آن ها دوستش داشته باشند و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند . طراحي سايت و انتخاب بخش بندي آن را بر اساس عملکرد مخاطبان هدف خود که از طراحي سايت شما بازديد مي کنند انجام دهيد .

اجازه دهيد بگوييم که اکثر مخاطبان شما از نسل Z هستند . گروهي که 44 ميليارد دلار در خرده فروشي هزينه مي کنند .

نسل Z ترجيح مي دهند که يک طراحي سايت ساده که سريع لود مي شود را ببينند و بر روي موبايل نيز به خوبي کار کند .

در مورد عملکرد هاي عمومي نسلي که از طراحي سايت شما خريد مي کنند فکر کنيد . چه رنگي دوست دارند ؟ چه فونتي دوست دارند ؟ چه استايل و لايه بندي دوست دارند ؟

در ذهن داشته باشيد رنگ هايي که براي طراحي سايت انتخاب مي کنيد با رنگ بندي برند شما تناسب داشته باشد و با تمام ويژگي هاي محيط سازگار باشد .

در واقع چالش اين جاست که استايل برند خود را بر اساس عملکرد نسل مورد نظر تطبيق دهيد . اگر برند شما از رنگ هاي تيره استفاده مي کند اما مي خواهيد با يک نسل جوان تر با استفاده از رنگ هاي روشن ارتباط برقرار کنيد بايد ميانه اي از رنگ ها را انتخاب کنيد که هم پايه برند شما حفظ شود و هم بتوانيد مخاطبان مورد نظر خود را جذب کنيد .

منبع : https://whitewolfteam.com/blog/web-design/tips-to-improve-user-experience-part-two/

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *